Tartışmamız gereken bir konu: Acaba deprem yönetmeligimizde yeni yapı tasarimlarinin(konut türü yapılar) KH(Kontrollü Hasar) performans düzeyine göre yapılması doğru mu? Acaba daha iyi bir performans düzeyimi dikkate alınmalı? Mühendislikte ekonomide onemli. DD2 depreminin yani tasarim depreminin 475 yılda bir öngörüldüğü bir ülkede ve bina ömürlerinin 40-50 yıl olması da baz alınarak Kontrollü Hasar uygun bir performans düzeyi. Hatta ekonomik ömrü boyunca tasarim depremine hic rastlamayacak bir cok bina var. Mesela Maras, Adiyaman gibi Maras depremlerinin etkili oldugu bölgeyi düşunelim. Burada büyük bir kirilma gerceklesti, tekrardan kara parcalarinda gerilme birikimi ve büyuk bir deprem icin yüzyıllar gerekecek, Maras depremleri sonrası bu bölgede projelendirilip insa edilen binalar muhtemelen ömürleri boyunca bu buyuklukte bir depreme yani tasarım depremine rast gelmeyecek. Deprem olmuş bolgelerdeki tasarımlardan ziyade, uzun yillardan beri deprem olmamıs bölgelerdeki tasarimlara ve uygulamalara dikkat etmek gerekir...